Bir genç
Biliyorum. İlk duyduğunuzda kulağa hiç de doğru gelmiyor. "Türkiye'nin enbüyük sorunu kültürdür. Diğer bütün dertler buradan kaynaklanıyor" dediğiniz zaman insanların çoğu inanmak istemiyor buna. Hele geçim derdiyle boğuşan, siyasetten umudunu kesmiş halk kitleleri böylebir sözü duymak bile istemiyor.Dar gelirliler böyle de, sanki İstanbul'un bol paralı, yabancı dil bilen ve umur görmüş burjuvazisi farklı mı? Birkaç kişi hariç onlar da sorunların altındaki çarpık temeli, yani kültür yozlaşmasını göremiyor.Bazı kişilere de bıkıp usanmadan bunu anlatmak düşüyor.
***
Öfke dolu, acımasız ve bu dünyayı kurtlar sofrası olarak gören, her andişlerini göstermeye hazır, yaşadığımız bu suikastların faili olarakgördüğünüz gençlere benzer yüz binlerce kişi dolaşıyor aramızda.Belki kimi daha dengeli, daha iyi niyetli ama çoğu içinde potansiyel birşiddet taşıyor. Her an eyleme dönüşebilecek bir şiddet.Yoksa bu ülkenin gençleri, bir meşin top o kaleye ya da bu kaleye girdi diye niye birbirini döner bıçaklarıyla doğrasın?Niye düşman ulusların askerleri gibi polis barikatlarıyla ayrılsınlar?
***
Ne kadar görmezden gelirsek gelelim; bu yozlaşma bir gün aynayı yüzümüzetutacak!Bu gençlerin yetiştiği ortamı düşünün: Küçük yaştan başlayan sen erkeksin,sen yiğitsin, hadi göster oğlum pipini, hadi bir küfür et amcana sapıklıkları; kadınlara marazi bir tutku ve öfke karışımıyla bakan yaban bir erkek dünyası; nezakete, insancıllığa, kültüre hiç önem vermeyen, hatta budeğerleri aşağılayan nihilist bir ortam.Bu gibi suçlu gençlerin (daha önce adam öldürmüş olduğu kesin olduğu için bu ifadeyi kullanıyorum) hangi manevi çeşmelerden su içmiş olduğunu hiç merak ettiniz mi?Ben neredeyse adım gibi eminim; bu gençlerin ne okuduğunu, hangi TVprogramlarını izlediklerini ve en büyük kültür referansları olarak hangi tür
müzik dinlediklerini iyi biliyorum.Ve giriştikleri eylemleri de bu ortamın doğal sonucu olarak görüyorum. Çünkü rüzgâr eken fırtına biçiyor.
***
Bu ülkede toplum mühendisleri 70'li yıllarda "iti ite kırdırma" oyununu\nsahneye koydu ve beş bin genç öldürüldü.Demek ki toplum kendi bağrından beş bin genç katil çıkarıverdi. İşte bu kabul edilebilir bir şey değil.Mesela İsveç'te beş bin tenis oynayacak genç bulursunuz ama ne yaparsanız\nyapın, bu kadar katil genç toplayamazsınız.Oysa bizim gençlerimiz de aynı biyolojik yapıya sahip; genleri aynı. Aradaki tek fark kültür!Ve ne yazık ki İstanbul burjuvazisi, göçün yarattığı lumpen kültürünü\nyukarıya doğru çekeceğine, kendisi lumpenleşerek ve onların eğlence adıaltında sergilenen rezilliklerine ortak olarak bu cangılı besliyor. Medyanın çoğunu da bu nihilizmin emrine veriyor.Ve okul defterine şiir yazan çocuğu senelerce içerde çürüten ama acımasız\nkatilleri affedilmeye değer bulan zihniyet, bu ülkenin yurttaşlarıtarafından sonsuza dek lanetlensin! Not: Bu yazıyı 30 Ağustos 2001 tarihinde Üzeyir Garih'in ölüdürülmesiüzerine yazmıştım. Tekrar yayımlamaktan büyük bir acı duyuyorum ama ne yazık\nki Türkiye'de hiçbir şey değişmiyor.
***
Bu ülkede toplum mühendisleri 70'li yıllarda "iti ite kırdırma" oyununu sahneye koydu ve beş bin genç öldürüldü.Demek ki toplum kendi bağrından beş bin genç katil çıkarıverdi. İşte bu kabul edilebilir bir şey değil.Mesela İsveç'te beş bin tenis oynayacak genç bulursunuz ama ne yaparsanız yapın, bu kadar katil genç toplayamazsınız.Oysa bizim gençlerimiz de aynı biyolojik yapıya sahip; genleri aynı. Aradaki tek fark kültür!Ve ne yazık ki İstanbul burjuvazisi, göçün yarattığı lumpen kültürünü yukarıya doğru çekeceğine, kendisi lumpenleşerek ve onların eğlence adıaltında sergilenen rezilliklerine ortak olarak bu cangılı besliyor. Medyanın çoğunu da bu nihilizmin emrine veriyor.Ve okul defterine şiir yazan çocuğu senelerce içerde çürüten ama acımasız katilleri affedilmeye değer bulan zihniyet, bu ülkenin yurttaşlarıtarafından sonsuza dek lanetlensin! Not: Bu yazıyı 30 Ağustos 2001 tarihinde Üzeyir Garih'in ölüdürülmesiüzerine yazmıştım. Tekrar yayımlamaktan büyük bir acı duyuyorum ama ne yazık ki Türkiye'de hiçbir şey değişmiyor.